Zanikający ranking to spektakl interdyscyplinarny, lokujący się na styku instalacji, performansu i teatru. Inspiracją do powstania rankingu jest zacierająca się pamięć o 2022 r., a także kultura rankingów zamykających lata, sezony teatralne, nawet pojedyncze festiwale. Same w sobie – narcystyczne zjawiska mnożące się jak wirusy – mają podejrzany status. Wraz z nimi odsłania się się życie teatralne zarówno zakończone, jak i niebyłe. Teatr sytuuje się w tym kontekście jako żałobne medium, ale i medium niedowidzące. Wydarzenia z wczoraj – w perspektywie szybkich zmian giną w coraz szybszym “zanikaniem rzeczywistości”. Tymczasem 2022 r. zmienił Warszawę nie tylko w polu audialnym. Dlatego do współtworzenia zanikającego rankingu zaproszone zostały artystki i artyści przybyli do Warszawy na skutek wojny. To z nimi współtworzony jest zapis pamięci 2022 r.
Do sprawdzania tego co widać, a czego nie widać w medialnej pamięci o 2022 r. zaproszona zostaje również publiczność. O tym, jak przekroczyć pamięciowe tabu wojny, doświadczyć pamięci migracji i stabilizacji żywych, obecnych, radzących sobie w nowej rzeczywistości kobiet opowie wielojęzyczna historia o najważniejszych wydarzeniach ubiegłego roku.
reżyseria
Katarzyna Minkowska
dramaturgia
Marcin Bartnikowski
scenografia
Marcin Bikowski
materiały video
Lena Holosiy/Dmitry Szabaldin
muzyka
Matheu Pyndus-Pastukh
produkcja
Katarzyna Szumlas
asystentka reżyserki
Olga Sulimenko
tłumaczenia
Rozalia Kucherova
warsztaty
Maria Wasińska-Stelmaszczyk
OBSADA
Natalia Mazur
Daria Novikova
Natalia Datsenko
Lilia Kozub
Marcin Bartnikowski
Marcin Bikowski
foto. Alla Brykova
Koprodukcja z Teatrem Dramatycznym im.Gustawa Holoubka w Warszawie
Projekt realizowany ze środków Miasta stołecznego Warszawy
Instytucja Fundacja Teatr Malabar Hotel bierze udział w organizowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego programie rezydencji artystycznej dla twórców i twórczyń z Białorusi i Ukrainy